logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۴۱۰۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس طب سالمندی بیمارستان امام حسین (ع) زنجان عنوان کرد:

غربالگری سرطان کولون در بیمارستان امام حسین (ع)

غربالگری-سرطان-کولون-در-بیمارستان-امام-حسین-(ع)-
کارشناس طب سالمندی کلینیک دیابت و فشار خون بیمارستان امام حسین (ع) گفت: غربالگری سرطان کولون (روده بزرگ) و سینه در بیمارستان امام حسین (ع) همه روزه انجام می‌شود و افراد می‌توانند در صورت بروز مشکل قدام کنند.

سارا زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه ابتلا به دیابت سن خاصی ندارد و تیپ یک از همان دوران کودکی درگیر این بیماری می‌شوند و دیابت نوع دوم در هر سنی می‌تواند در افراد مختلف بروز کند اظهار کرد: مهم‌ترین راه برای کنترل این بیماری تشخیص و درمان به موقع بوده و افراد مختلف باید این بیماری را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان اقدامات لازم جهت کنترل بیماری دیابت و فشارخون بالا همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ زیر نظر پزشکان مجرب انجام می‌شود، گفت: این اقدام در روزهای شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه در نظر گرفته شده و افراد مختلف می‌تواند برای کنترل و مشاوره‌ در این زمینه به این بیمارستان مراجعه کنند..

کارشناس طب سالمندی کلینیک دیابت و فشار خون بیمارستان امام حسین (ع) عنوان کرد: غربالگری سرطان کولون (روده بزرگ) و سینه نیز در این مرکز دایر است و همه روزه انجام می‌شود و افراد می‌توانند در صورت بروز مشکل اقدام کنند.

وی ابراز کرد: از فردا دوشنبه ۱۶ مهر ماه در جشنواره آش که در زنجان برگزار می‌شود پرسنل کنترل فشار خون و دیابت از بیمارستان امام حسین (ع) غرفه خواهند داشت و اقدامات لازم و مشاوره‌هایی جهت کنترل فشار خون و دیابت برای ییماران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فاکتور در تشخیص فشار خون بالا، بالا بودن میزان قند خون است،  بیان کرد: با یک‌بار آزمایش نمی‌توان درباره این بیماری و راه‌های مقابله با آن تصمیم گرفت باید سه بار آزمایش انجام شود تا به یقین گفته شود که فرو مبتلا به بیماری دیابت است یا خیر و قند خون سه ماهه نیز باید چک شود.

زارعی ادامه داد: فشار خون بالای ۱۴ نیاز به تنظيم برنامه درمانی برای کنترل دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲